Team Talento Support

Op deze pagina vind je alle informatie over Team Talento. Bekijk onze uitgebreide videorondleiding, vind snel het antwoord op veelgestelde vragen, of download één van onze handige handleidingen. Heb je nog verdere vragen? Stuur een e-mail naar info@teamtalento.nl en wij helpen je graag verder!

Informatiegids (PDF) Gebruikershandleiding (PDF) Abonnementen (PDF)

1. Wat is Team Talento [2:19]
2. Overzicht [4:02]
3. Account van de beheerder [5:20]
4. Account van de gebruiker [3:05]
5. Het dashboard [8:15]
6. Mijn workshops [6:19]
7. Favoriete video's [8:15]
8. Workshops delen met je leerlingen [8:45]
9. Samenvatting [11:05]
10. Tot slot [1:02]

Veelgestelde vragen

Een schoolabonnement op Team Talento kost € 150,- per jaar. Dit jaar gaat in op het moment van registratie en is dus niet gekoppeld aan schooljaren.
Als je een schoolabonnement hebt, kun je een onbeperkt aantal accounts voor de leerkrachten aanmaken. Het is niet de bedoeling dat er accounts voor ouders of leerlingen aangemaakt worden. Dit wordt op basis van IP-adres gecontroleerd. Leerlingen kunnen via de leerlingwebsite wel workshops gebruiken die door de leerkracht zijn klaargezet.
Een schoolabonnement is geldig voor de hele school. We kijken hierbij naar het BRIN-nummer. Alle vestigingen die onder het BRIN-nummer van de school vallen, mogen gebruik maken van Team Talento.

Let op: het is niet toegestaan om accounts aan te maken voor thuisgebruik door ouders en/of leerlingen. Je kunt wel maximaal vijf workshops delen met je leerlingen, die ze via de leerling-website kunnen gebruiken.
In de video hieronder kun je zien hoe je video's kunt delen met je leerlingen.

Team Talento stelt geen hoge eisen aan de computer of het netwerk. Het kan gebruikt worden op alle besturingssystemen. We raden wel aan om de nieuwste versie van je internetbrowser te installeren. In het geval van Internet Explorer ondersteunen we alle versies vanaf IE10 (op Windows 7).

De beste manier om te controleren of Team Talento goed werkt, is om een paar voorbeeldvideo's op deze website af te spelen op de computers of de digiborden waar Team Talento op gebruikt gaat worden. Als deze goed afspelen en de site zelf kan ook zonder problemen gebruikt worden, kun je met een gerust hart een (proef)abonnement op Team Talento nemen.
Krijg je bij het afspelen van de video's een zwart scherm zonder afspeelknoppen? Dan kan één van de volgende dingen aan de hand zijn:

1. Flash player is niet geïnstalleerd
In de meeste browsers kunnen de video's ook zonder Flash afgespeeld worden, maar in Internet Explorer kunnen er problemen optreden als Flash niet geïnstalleerd is, of niet up-to-date is. Download in dat geval de gratis Adobe Flash Player en installeer deze. Start daarna de browser opnieuw op.

2. Een instelling in Internet Explorer staat verkeerd
Ga naar de instellingen van Internet Explorer (klik op het tandwiel rechtsboven en kies voor "Instellingen"). Ga daarna naar het tabblad Geavanceerd en zet een vinkje bij de bovenste instelling: Softwarerendering gebruiken in plaats van GPU-rendering.

Als de video's na deze handelingen nog steeds niet afgespeeld worden, stuur dan een e-mail naar info@teamtalento.nl. Beschrijf hierin wat voor probleem je hebt, welke browser je gebruikt en welk besturingssysteem. We helpen je graag verder.
Als de video's op jouw computer regelmatig haperen, kan het zijn dat je internet-snelheid niet hoog genoeg is om de video's vloeiend af te spelen. Controleer in dat geval de HD-instelling van de video, rechtsonder naast de voortgangsbalk. Als de letters HD oranje gekleurd zijn, staat de HD-modus aan. Klik erop om deze modus uit te schakelen. De video zal dan in iets lagere kwaliteit afspelen, maar wel sneller laden en afspelen.

Mocht dat niet helpen, controleer dan de internet-snelheid die je op je computer hebt. Dit kun je bijvoorbeeld doen met de website Speedtest.net. Om de video's optimaal af te kunnen spelen, is een downloadsnelheid van ca. 5 Mbps normaal gesproken voldoende.

Als je deze snelheid niet tot je beschikking hebt, en de video's spelen ook in de lage kwaliteit haperend af, klik dan op de afspeelknop en daarna meteen op pauze. De video zal dan inladen. Na een minuutje wachten zou hij wel zonder hapering moeten afspelen.
De video's op Team Talento worden op twee manieren aangeboden: in standaard kwaliteit (SD) en in hoge kwaliteit (HD). Als de video's er grof en korrelig uitzien, schakel dan HD in. Dit doe je door op de HD-knop in de afspeelbalk te klikken. De video zal dan meteen overschakelen naar HD.

Let op: de hoge kwaliteit vergt meer bandbreedte. Als de video's haperen na het overschakelen naar HD, is het beter om de HD-optie weer uit te zetten.